Regularna Pigułka nr 4

Data publikacji: 27.03.2020

4.    Nie przejmuj się podwójnym uderzeniem

Taka sytuacja:
Niechcący uderzasz piłkę dwukrotnie.

                                               

Na weekend przygotowałem łatwy temat.

Podwójne uderzenie to rzadkość, ale czasem się przytrafi. Jest to możliwe chyba tylko przy grze z bunkra lub wybijaniu piłki z wysokiej trawy. Wedge prześlizguje się pod piłką i po chwili trafia ją po raz drugi.

Ładnie ilustruje to grafika ze strony https://www.golfdistillery.com:

 

 

Jeszcze do zeszłego roku należało sobie dopisać jedno uderzenie karne, ale wraz z nowymi regułami ta kara zniknęła całkowicie. Podwójny kontakt kija z piłką nie wiąże się z żadną karą, a więc liczy się jako jedno uderzenie.

I bardzo dobrze, bo to przyspiesza i upraszcza grę. Wcześniej zdarzały się dyskusje, czy faktycznie piłka dotknęła piłki dwa razy czy też nie. Poza tym takie uderzenie zwykle i tak jest dość nieudane, więc dodatkowa kara nie ma większego sensu.

Ważne zastrzeżenie: mówimy wyłącznie o nieumyślnym zagraniu. Reguły bynajmniej nie otwierają furtki do celowego podwójnego zagrania. Zaplanowane podbicie piłki i uderzenie jej z powietrza jest oczywiście zabronione. Czyli nie wolno robić tego, co na poniższym filmie:

 

Jason Chellew taking advantage of the new rules to get out of trouble 😂😂Instagram – @jchellewpga

Opublikowany przez Pinjarra Golf Club Poniedziałek, 7 stycznia 2019

 

Spokojnego weekendu w zdrowiu!

 

Red.

 

 

Aby dodawać i oglądać komentarze zaloguj się

« wstecz

Liga turniejowa 2021

Mężczyźni

PozycjaNazwisko i imięRundyPunkty
1Moreń Robert13388
2Mazurkiewicz Piotr14379
3Rokita Miroslaw15377
4Szałek Jarosław19375
5Kopczewski Michał13366

Kobiety

PozycjaNazwisko i imięRundyPunkty
1Więcko Małgorzata11368
2Bilska Ewa15362
3O'Higgins Elina8279
4Sołonin Ewa7226
5Jabłonka-Ziętek Monika5183

zobacz więcej »

Polski Związek Golfa Golf Parks Poland

FaceBook